تحقیق درباره ارزشیابی 1
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 21
به یاد خدا
به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال کیفیت کار باشند نه کمیت.
بسیاری از معلمان نگران اتمام برنامه های درسی خود هستند بدیهی است بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری و اجرایی در تولید این نگرانی نقش عمده دارند و باعث افت کیفی کار آنان می شود. برای رفع این نگرانی باید چاره اندیشی کرد تا کیفیت فدای کمیّت نشود.[1]
ارزشیابی:
هر کاری که قضاوتی به همراه داشته باشد ارزشیابی است که بعضی از مواقع سنجش و ارزشیابی معادل به کار می روند، اما به واقع هم معنا نیستند. سنجش، اندازه گیری عملکرداست و مشتمل بر قضاوت نیست و این نقش بر عهده ی ارزشیابی است.[2]
در واقع امتحان نوعی ارزشیابی است که طبق اصول معینی انجام می شود و وسیله ای برای توصیف تغییر رفتار دانش آموز در جهت اهداف آموزش و پرورش وکمک به بهبود یادگیری است که 7 هدف اساسی را به دنبال دارد.
1- کمک به یادگیری دانش آموز
2- کمک به یادگیری دانش آموز برای آشنایی باهدفهای آموزشی – درسی
3- برانگیختن رغبت و علاقه ی دانش آموزان به یادگیری
4- تصمیم گیری برای شروع مراحل بعدی تدریس
5-اصلاح روش تدریس
6- ارتقا و طبقه بندی دانش آموزان
7- تصحیح نتایج فعالیّت های فراگیران و دادن بازخورد به آنها.[3]
هدف ارزشیابی خدمت به آموزش است، نه در کمین نشستن برای غافلگیر کردن دانش آموز و محک زدن او با معیار آنچه «نمی داند» فرهنگ موفقیّت رامی توان با کاربرد روش صحیح در آموزش و ارزشیابی بر فضای کلاس غالب کرد. [4]
اطّلاعات حاصل از سنجش و ارزشیابی مستمر هر دانش آموز باید به این پرسش معلم پاسخ دهد که این دانش آموز درکجا قرار دارد و من برای پیشرفت او چه میتوانم بکنم؟ نه اینکه معلم نتیجه گیری کند که مثلاً این دانش آموز زیرحد متوسط یا کند ذهن یا تیزهوش است.[5]
مواردی که در ارزشیابی ها با ید رعایت کرد:
1- آنچه که ارزش اندازه گیری داشته باشد.
2- ارزیابی دانش پایه و عمیق
3- توانایی تفکر، درک و استدلال علمی
4- تعیین حدودی که فراگیران درک کرده اند
5- هم توجه به فرآیند و فرصت یادگیری و هم به نتیجه نهایی.
6- استمرار ارزشیابی
7- سنجش توان کار گروهی و انفرادی[6]
دسته بندی ارزشیابی های آموزشی
1- آغازین 2- تکوینی 3- تشخیصی 4- پایانی (تراکمی)
اهمیت ارزشیابی تکوینی
ارزشیابی جز جدایی ناپذیر و اساسی در فرآیند یاددهی، یادگیری است به طوری که اگرمعلم شکل اجرای آن را هرگونه انتخاب کند اندکی از آثار آموزشی آن نمی کاهد.[7]
به علّت اهمیّت این ارزشیابی در توصیف داده ها و رفتارها در این بحث به آن می پردازیم.
- نظارت معلم بر تحقّق انتظارات آموزشی وپرورشی بخش های گوناگون هر مطلب آموزشی.
- هدایت مداوم یادگیری دانش آموزان بر اساس توانایی هایشان به سمت تحقّق انتظارات آموزشی و پرورشی.
- اصلاح بهبود روش های آموزش و پرورش اعمال شده در کلاس درس.
- کشف راهکارهای متناسب بارشدهردانش آموز تا او بتواند از مرز کنونی توانایی هایش فراتر رود.
- پی بردن به جریان های روان شناختی مؤثر در یادگیری دانش آموزان و ارائه ی بازخور لازم و مناسب.
- آگاهی از چگونگی تشکیل ساختارهای ذهنی مربوط به دانش، مهارتها و نگرش اکتسابی و چگونگی فرآیند و نحوه ی استفاده از آن در حل مسائل در شرایط و موقعیّت جدید.
- ارائه بازخورد لازم به دانش آموزان در مورد فعالیّت ها و کوشش های آموزش وپرورش به منظور ایجاد توجه لازم و افزایش و علاقه به فعالیت ها در آنان.
- انطباق روش، برنامه، وسایل و منابع آموزشی با نیازهای دانش آموزان.
- کشف شکاف بین انتظارات آموزشی و پرورشی با دانش، فهم، مهارت و.... دانش آموزان و کمک به آنان برای کاهش این فاصله.
- آگاهی معلم از اینکه در کلاس درس چه موضوعی راآموزش داده است و این که کدام قسمت از آموزش به کار بیشتر نیاز دارد.
در واقع تفسیر نتایج ارزشیابی تکوینی به این منظور انجام می شود که مشکلات، نارسایی هاو بدفهمی های یادگیری هر یک از دانش آموزان مشخص شود. و نیز روشهای مناسب برای رفع آنها را به معلم و دانش آموز نشان دهد.
به بیانی دیگر، نتایج این نوع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، فرضیه هایی را در اختیار معلمان به عنوان پژوهشگران آموزشی قرار می دهد تا با توجه به آنها به رفع بدفهمی ها، نارسایی ها، و مشکلات احتمالی
سایر محصولات :
تحقیق درباره ارزشیابی 1
تحقیق درباره ارزشیابی 1 ...
پاورپوینت در مورد تیتانیمپاورپوینت در مورد...
تحقیق درباره ارزشیابیتحقیق درباره ارزشیابی...
پاورپوینت در مورد ترویج الگوی مصرف در رسانهپاورپوینت در مورد ترویج الگوی...
تحقیق درباره ارزشیابی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلیتحقیق درباره ارزشیابی...
تحقیق درباره ارزشیابی عملکرد افرادتحقیق درباره ارزشیابی...
پاورپوینت در مورد ترسیمهای هندسی در عالم اسلامیپاورپوینت در مورد ترسیمهای هندسی در...
تحقیق درباره ارزشیابی عملکرد افرادتحقیق درباره ارزشیابی عملکرد افراد...
تحقیق درباره ارزشیابی شخصیت کودکانتحقیق درباره ارزشیابی شخصیت کودکان...
پاورپوینت در مورد تربیت بدنی و منابع انسانی موثرپاورپوینت در مورد تربیت بدنی...
تحقیق درباره ارزشیابی تحصیلیتحقیق درباره ارزشیابی...
پاورپوینت در مورد تاریخ ادبیات 2پاورپوینت در مورد تاریخ ادبیات 2...
تحقیق درباره ارزشیابى تکوینى یا مستمرتحقیق درباره ارزشیابى تکوینى یا مستمر...
تحقیق درباره ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای 11 صتحقیق درباره ارزشهای...
پاورپوینت در مورد تاثیر افزایش کربن دی اکسید بر روی کره زمینپاورپوینت در مورد تاثیر افزایش کربن دی...
تحقیق درباره ارزشها در دفاع مقدس 27 صتحقیق درباره ارزشها در دفاع مقدس...
تحقیق درباره ارزشـیابی تحصـیلیتحقیق درباره ارزشـیابی...
پاورپوینت در مورد بهداشت آبپاورپوینت در مورد...
تحقیق درباره ارزشتحقیق درباره ارزش...
تحقیق درباره ارزش گویش نیشابوریتحقیق درباره ارزش گویش...
پاورپوینت در مورد بسیج های اطلاع رسانی آموزشیپاورپوینت در مورد بسیج های اطلاع...
تحقیق درباره ارزش گذشتتحقیق درباره ارزش گذشت...
پاورپوینت در مورد بررسی فراوانی انحراف سپتوم بینی در بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن در مرکز آموزشی درمانی امام رضا ع تبریزپاورپوینت در مورد بررسی فراوانی انحراف سپتوم...
تحقیق درباره ارزش ها و ناهنجاریهاتحقیق درباره ارزش ها...
پاورپوینت در مورد انواع فرآیندهای دمشپاورپوینت در مورد انواع فرآیندهای...
تحقیق درباره ارزش مدیریت استراتژیکتحقیق درباره ارزش مدیریت استراتژیک...
پاورپوینت در مورد بررسی دستگاههای Photometryپاورپوینت در مورد بررسی دستگاههای Photometry...
تحقیق درباره ارزش مدیریت استراتژیکتحقیق درباره ارزش مدیریت استراتژیک...
تحقیق درباره ارزش غذایی سیب رمینی وروشهای نگهداری آن 7صتحقیق درباره ارزش غذایی سیب...
پاورپوینت در مورد اورژانس های روانپزشکیپاورپوینت در مورد اورژانس...
تحقیق درباره ارزش شهادت و شهید در اجتماعتحقیق درباره ارزش شهادت و شهید...
پاورپوینت در مورد انواع شمع هاپاورپوینت در مورد...
تحقیق درباره ارز و یکسان سازی نرخ انتحقیق درباره ارز و یکسان سازی...
پاورپوینت در مورد اندازه گیری دوز بیمار در سی تی اسکنپاورپوینت در مورد اندازه گیری دوز بیمار...
تحقیق درباره ارز و کاربرد آن در بازار پولتحقیق درباره ارز و...
تحقیق درباره ارث و وراثت در اسلامتحقیق درباره ارث و وراثت...
پاورپوینت در مورد اصول کلی مدیریت تجهیزات پزشکیپاورپوینت در مورد اصول کلی مدیریت تجهیزات...
تحقیق درباره ارتیاط الکترونتحقیق درباره ارتیاط...
پاورپوینت در مورد اموزش باکساسپایدرمنپاورپوینت در مورد اموزش باکساسپایدرمن ...
تحقیق درباره ارتقاء فرهنگ و سواد تغذیه ای جامعه 10صتحقیق درباره ارتقاء فرهنگ و سواد تغذیه...
پاورپوینت در مورد اندازه گیری درعلوم وابزارهای آنپاورپوینت در مورد اندازه...
تحقیق درباره ارتباطاتتحقیق درباره ارتباطات...
تحقیق درباره ارتباطات تحریکپذیر زمانی در پروتکل شبکهCANا Time Triggered CANتحقیق درباره ارتباطات تحریکپذیر...
پاورپوینت در مورد اصول فیزیکی لیزرپاورپوینت در مورد اصول فیزیکی لیزر...
تحقیق درباره ارتباطات تحریکپذیر زمانی در پروتکل شبکهCANتحقیق درباره ارتباطات تحریکپذیر زمانی در پروتکل...
پاورپوینت در مورد اصول تشخیص نویسیپاورپوینت در مورد اصول تشخیص نویسی...
تحقیق درباره ارتباط ورزش با سیاست و فرهنگتحقیق درباره ارتباط ورزش با سیاست و...
تحقیق درباره ارتباط مغز ذهنیت و بدن در علم فیزیولوژیتحقیق درباره ارتباط مغز ذهنیت...
پاورپوینت در مورد استراتژی های رقابتی مایکل پورترپاورپوینت در مورد استراتژی های...
تحقیق درباره ارتباط مدیریت با تجزیه و تحلیل سیستم هاتحقیق درباره ارتباط مدیریت با...
تحقیق درباره یک سیستم خبره فازی – عصبی برای تشخیص (ترجمه شده)تحقیق درباره یا می دانید معنی لغوی قران چیست
تحقیق درباره گزارشگری مالی و حسابداری XBRL
تحقیق درباره یوگا، تاریخچه و کلیت
تحقیق درباره یوگا
مقاله درباره روز معلم docx
تحقیق درباره آرماتور بندی و قالب بندی ساختمانهای بتنی
تحقیق درباره گزارشگری مالی و حسابداری XBRL
تحقیق درباره رئالیسم
تحقیق درباره یوگا، تاریخچه و کلیت
تحقیق درباره حمایت از میراث فرهنگی درحقوق بین المللی
مقاله درباره ساختار، عملکرد و تأثیرات محیطی الکیل بنزن سولفونات خطی
کلمات کلیدی :یادگیری دانش آموزان حقّق انظارا آموزشی این دانش آموز حقیق درباره ارزشیابی دانش آموز دانش آموزان انظارا آموزشی حقّق انظارا های آموزش کلاس درس این دانش یادگیری دانش ارزشیابی آموزشی آموزان آموزش ارزشیابی یادگیری یادگیری
- ۹۶/۰۹/۱۵